(LCHF-)mellanmål: Kycklingklubbor

IMG_7545

Kycklingklubbor är ett smart mellanmål att ha i kylen. Gör dem med lightmarianad om du bantar eller med sockerfri marinad om du LCHF:ar eller är diabetiker. För mig som är glutenintolerant är det suveränt att kunna ta en kycklingklubba eller två som mellanmål eftersom glutenfria mackor är så tråkiga. Jag har faktiskt ätit dem som frukost också.

Jag marinenerar dem i en brödpåse (6-litersplastpåse) i grillolja och afrikanska kryddblandningen berbere i två timmar, lägger dem sedan i en ugnsfast form och kör dem på över- och undervärme i ugnen i 225 grader i 30 minuter. (På bilden har jag slagit på lite grädde som fått koka med sista minuterna – det är alltid bra att ha lite extra sås i kylen).

Problemet med just de här kycklingklubborna var att de var så goda så vi åt dem innan de ens hade kallnat. Måste nu köpa fler klubbor och göra om processen. Den här gången köper jag dubbelt så många.

En reaktion på ”(LCHF-)mellanmål: Kycklingklubbor”

  1. Har du tänkt på att iaf Kronfågel kallar dessa för ”Kycklingben”, och ”Kycklingklubbor” i deras värld är tydligen hela jäkla benet med lår och allt. Vad är detta för otyg? Detta är klubbor, punk slut. Och goda klubbor var det minsann 🙂

Kommentarer inaktiverade.